dinsdag 13 mei 2008

Muur-muurde-gemuurd

Omdat de tussenmuur (van de oude deel naar de oude studeerkamer/gang/bad/slaapkamer) toch wat meer scheuren had dan wenselijk, werd besloten die ook te slopen en opnieuw op te bouwen. Nu we toch bezig zijn, maakt een muurtje meer of minder ook niet uit. En het slopen en opnieuw opbouwen bleek net zoveel tijd en energie te gaan kosten als het verschil tussen steens en dubbelsteens op te heffen, een deurgat dicht te metselen, een deurgat erin te maken en de opening naar de keuken aan te metselen.

Is dat een werkwoord, muren? Niet officieel, geloof ik. Kijk, dit was de situatie voor de grote sloop begon. Zie je dat de muur links dikker was dan rechts? Niet handig.

Geef Tonnie en Gerard een sloopklus en ze zijn helemaal in hun element. Wat hadden die mannen een tempo, zeg!
En die brave Dennis maar kruien...
Gelukkig besloten Gerard en Tonnie eerlijk te delen en mochten Maarten en Dennis de sloophamer ook nog even hanteren. Zij hebben de opening voor het deurgat van gang naar hal (oude keuken) gemaakt. Let vooral op de krachtige blik van Dennis. Wat doet hij dat goed hè?
En toen was het één grote open balzaal. Ik heb er even over gedacht om het zo te laten. Dan kun je vanuit de badkuip (dat pijpje in het midden is de afvoer) lekker naar buiten kijken door de openslaande deuren. Ik ben alleen bang dat dat in de winter te koud wordt.


Daarom hebben we de metselaar toch maar gevraagd om weer even te metselen. (Hij zegt zelf dat het net Lego is.) Dat gaat al bijna net zo snel als het slopen, alleen netter.

Strak muurtje. Die deur scheidt straks de woonkamer van de gang.

De metselaar had al niet stilgezeten. Op vrijdag 9 mei was de ronding van de toog af, en tweede Pinksterdag heeft hij zich weer uitgeleefd op de achtermuur en konden we deze foto maken. Het was zó warm, dat het metselwerk nat gehouden moest worden. Dat deed Maarten dus, met de tuinslang.

Verder zijn we gisteravond ook nog de hele Achterhoek doorgecrosst om samen met Peter en Gwen mensen te gaan stalken (lees: hun dakpannen te bekijken). Woord van de dag: schubvorst.

Zo, nu besluit ik dit lange bericht met een prijsvraag. Wie kan raden hoe warm het vrijdag 9 mei om 16:15 in de caravan was, krijgt een prijs. Laat je antwoord achter bij de reacties (of doe niet mee maar laat iets anders achter). Dat doe je door op "0 reacties" te klikken en dan iets leuks te typen. Klik dan onder op naam/url of anoniem en typ je naam erin. Bedankt!

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik doe een poging.
33 graden?

Anoniem zei

Nou Nicolien ik denk dat het 34,5 graden was in jullie caravan en nicolien wil je de prijs morgen meenemen naar huissen ?? en verder ziet het er goed uit bij jullie ,als ik de site zo zie voel ik me helemaal in mijn um
groetjes Jack Witjes

Ester zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ester zei

37 graden is mijn bijdrage aan de prijsvraag....moet ik een aanhanger meenemen????????

The man with the HAMMER

Ester zei

38 graden
groeten ester

Ester zei

39.6 groeten Stijn

Anoniem zei

37,4

Gr.
Bart

Anoniem zei

35 graden!

(hoi nicolien en maarten! ik lees jullie blog ook hoor ;) )
xx

Ester zei

is de uitslag al bekend? of wanneer sluit de deelname aan de prijsvraag?

The Hammer man

Anoniem zei

Als je maar een prijs uitreikt he? Dan reageren ze wel!
Dus bij deze onze reactie..
want ester is natuurlijk gediskwalificeerd..kinderen die hun eigen bijdrage niet kunnen typen mogen niet meedoen ;)
Ik geloof dat je het al wel gezegd had.. maar ja vergeten :(

Dus gokje..35,8 graden
Groetjes Inge

Ester zei

beste inge,

jammer dat je ons uit de prijsvraag wilt hebben.,maar goed onze Stijn heeft met zijn eigen vingertjes ingedrukt...., tja jong geleerd is oud gedaan he...

p.s dennis schrijft de tekst.niet Ester, dus we doen nog volop mee..

groetjes aan Inge, van Dennis,Ester en Stijn